Hra do lavice

Popis služby

Služba Hra do lavice  spočívá v půjčování souborů her pro jednotlivé třídy základních škol, určených pro práci v hodinách matematiky. Souborem se rozumí sada her pro minimálně 30 žáků. Vyučujícím jsou zároveň k dispozici také zpracované metodické listy .

Pořízení her bylo podpořeno dotačním programem MAP – Místní akční plán rozvoje vzdělávání v ORP Zlín II, který zaměřen na kvalitní předškolní, základní a volnočasové vzdělávání, jež má poskytnout rovné příležitosti a maximální rozvoj všem dětem. Jeho realizátorem je Statutární město Zlín, partnerem je Regionální rozvojová agentura Východní Moravy, projekt je spolufinancován Evropskou unií. Pracovní skupina pro matematickou gramotnost připravila soubor her s cílem zatraktivnit a zpestřit výuku matematiky, zvýšit zájem žáků o tento předmět a zlepšit jejich kompetenci k učení a řešení problémů.

Půjčování souborů zajišťuje Krajská knihovna Františka Bartoše ve Zlíně.

Kontakt pro registraci školy, objednání, půjčení a vrácení souborů: oddělení pro děti v ústřední knihovně, tel. 573 032 403, e-mail: detske [at] kfbz.cz.

Pravidla půjčování

  1. Hry se půjčují na základě registrace školy v knihovně, jakožto uživatele – právnické osoby.
  2. Výpůjční lhůta souboru je 1 měsíc.
  3. Soubory se půjčují dle pořadí objednání.
  4. Půjčení a vrácení her zajišťuje škola.
  5. Hry jsou určeny pouze pro práci ve škole, nepůjčují se žákům domů.
  6. Případné ztráty nebo poškození her hradí škola.

Rezervační kalendář titulů

Nabízené hry

Cuts pro školy - barvy a tvary Cuts pro školy – barvy a tvary

Doporučeno pro 1. – 4. ročník 
Metodický list ke stažení

Hlavolam CUTS získal v roce 2013 titul hlavolam roku. Je vhodnou pomůckou na procvičování mozku a myšlení pro malé i velké. Samotné díly i hrací plocha jsou magnetické. Cílem hry je hracími kameny vyplnit celou šachovnici. Hrací díly jsou dostatečně velké a umožňují snadnou manipulaci. V hodinách matematiky lze hru využít k procvičování určování obvodu a obsahu rovinných útvarů.

 

Superfarmář Superfarmář

Doporučeno pro 1. – 5. ročník 
Hrací doba neurčena
Pro 2 – 6 hráčů od 7 let
Metodický list ke stažení
Hru lze zapůjčit také individuálně registrovaným čtenářům z fondu knihovny.

Hra, která nenásilně zábavným způsobem učí děti počítat a směňovat levnější zvířátka za dražší a naopak. Hra Superfarmář vznikla v roce 1943, její původní název byl „Chov zvířátek“. Autorem hry je významný polský matematik a univerzitní profesor Karel Borsuk. Hru vymyslel v době 2. světové války, kdy byla univerzita ve Varšavě uzavřena a on přišel o zaměstnání. Začala se velmi rychle šířit a stala se oblíbenou nejen mezi dětmi, ale i u dospělých. V současnosti je nabízena a preferována jako edukační hra pro vzdělávání dětí hrou. Pravidla hry se opírají o zásady matematiky a logiky, nutí hráče předvídat, plánovat a kalkulovat s riziky. Tato jedinečná hra tak učí děti strategickému myšlení.

 

Ubongo: cestovní verze Ubongo: cestovní verze

Doporučeno pro 1. – 9. ročník 
Hrací doba: 15 minut
Pro 1 – 4 hráče od 7 let
Metodický list ke stažení
Hru ve stolní verzi lze zapůjčit také individuálně registrovaným čtenářům z fondu knihovny.

Zábavná hra v cestovním provedení, ve které vítězí ti, kterým se nejrychleji daří vyřešit puzzle hlavolamy z jednotlivých dílků a posbírat co nejvíce cenných drahokamů. Hra pro rozvoj prostorové představivosti, procvičování početních operací s přirozenými čísly, obvodů a obsahů rovinných útvarů. V hodinách matematiky lze hru využít k procvičování určování obvodu a obsahu rovinných útvarů, jako relaxační aktivitu v hodině, práci navíc pro rychlejší žáky.

 

DIGIT DIGIT

Doporučeno pro 1. – 9. ročník 
Hrací doba: 25 minut
Pro 2 – 4 hráče od 8 let a dospělé
Metodický list ke stažení

Výborná logická hra s pouhými pěti dřívky, avšak mnoha obrazci ze skupiny sirkových hlavolamů pro rozvoj percepce, pozornosti. Úkolem hráčů je vytvořit obrazec z pěti dřívek podle předlohy na kartičce, a to přesunutím jediného dřívka. V hodinách matematiky můžete hru využít na začátku hodiny k nastartování žáků na hodinu matematiky, v průběhu či na konci hodiny k relaxační chvilce, nebo jako práci navíc pro rychlejší žáky.

 

Ulov 10! Ulov 10!

Doporučeno pro 1. – 9. ročník 
Hrací doba: 15 minut
Pro 2 – 4 hráče od 6 let
Metodický list ke stažení

Zkuste ulovit v moři co nejvíce desítek! Rychlá hra, ve které hráči hledají dvě nebo více čísel, která dají výsledek 10. Obsahuje více herních variant: základní rybaření - sčítání do 10, pokročilé rybaření - sčítání i odčítání, rybaření pro experty - všechny početní operace. Při hře si žáci procvičí nejen matematiku, ale i postřeh, rychlé reakce a koncentraci.

 

Happy cube Happy cube

Doporučeno pro 1. – 9. ročník 
Pro 1 hráče
Metodický list ke stažení

3D puzzle kostky z pěnové hmoty provětrají mozkové závity, zlepšují koncentraci, rozvíjí prostorové myšlení a koordinaci a snižují stres. Základním úkolem je sestavit kostku z šesti stejně barevných dílů. Existuje pouze jediný způsob, jak kostku složit. Dalším úkolem je naskládat dílky zpět do dvojrozměrného rámu. Je možné volit různou obtížnost úkolů.

 

Slož to Slož to

Doporučeno pro 2. – 9. ročník 
Hrací doba: 20 minut
Pro 1 – 5 hráčů od 7 let a dospělé
Metodický list ke stažení

Slož to je velmi ojedinělá hra, která vás přiblíží ke světu gastronomie. Cílem hry je poskládat hebký kapesník s obrázky jídel tak, aby zůstala viditelná jen ta jídla, která jsou vyobrazena na vylosované objednávkové kartě. To vše pochopitelně dřív než soupeři. Karet jsou dva druhy - jednodušší pro děti a začátečníky, složitější pro dospělé a pokročilé. Ve hře budou žáci potřebovat hlavně šikovné ruce. Dále se jim bude hodit prostorová představivost a logické myšlení.

 

PIX BOX – karetní hra pro chytré hlavičky PIX BOX – karetní hra pro chytré hlavičky

Doporučeno pro 2. – 9. ročník 
Hrací doba: 20 minut
Pro 2 – 6 hráčů od 8 let a dospělé
Metodický list ke stažení

Hlavolamová hra pro cvičení představivosti a rychlého myšlení. Hra spočívá ve skládání (překládání) průhledných pix-karet s modrými čtverci přes sebe a napodobování červených vzorů na kartičkách s úkoly. V hodinách matematiky lze hru využít k procvičování určování obvodu a obsahu rovinných útvarů, jako relaxační aktivitu v hodině, práci navíc pro rychlejší žáky.

 

Sirkolamy – expert Sirkolamy – expert

Doporučeno pro 2. – 9. ročník 
Pro děti od 8 let a dospělé
Metodický list ke stažení

Logická hra s 300 sirkami, avšak s mnoha obrazci ze skupiny "sirkových" hlavolamů pro rozvoj pozornosti (různých úrovní a témat). POZOR – hlavolam obsahuje skutečné sirky.

Poslední změna: 28.11.2022