Služba Knihobox je z důvody výměny technologického řešení boxu v testovacím režimu a některé funce nemusejí být zatím plně dostupné. Omlouváme se za nepohodlí a děkujeme za trpělivost.
Vyzvedněte si objednané knihy nebo vracejte vypůjčky nezávisle na provozní době knihovny
- Nestíháte přijít do knihovny během provozní doby? Nemáte času nazbyt a chcete si vyzvednout potřebné dokumenty co nejrychleji, aniž byste museli do knihovny vejít, i když je otevřená? Chcete vrátit vypůjčené knihy a knihovna má zavřeno?
- Pokud jste registrovaný čtenář(ka) s platnou registrací a vyrovnanými závazky, můžete si své vyřízené objednávky nebo rezervace z fondu ústřední knihovny vyzvednout prostřednictvím Knihoboxu. Pomocí Knihoboxu se dá také vracet v režimu 24/7.
- Knihobox je umístěn u vchodu na severní straně 15. budovy (naproti železničnímu nádraží) a je k dispozici 24 hodin denně, 7 dní v týdnu.
- Služba vyzvednutí v Knihoboxu je zdarma, platíte pouze standardní cenu objednávky/rezervace.
Jak funguje objednávka/rezervace do Knihoboxu
- Prostřednictvím Knihoboxu lze vyzvednout objednané nebo rezervované dokumenty z fondu ústřední knihovny (knihy, časopisy, mapy, CD nebo hry).
- Objednávky/rezervace do Knihoboxu se zadávají v online katalogu knihovny volbou Knihobox přímo u objednávky/rezervace konkrétního dokumentu.
- Pokud jste při objednávce/rezervaci nezvolili Knihobox a dodatečně byste to chtěli změnit, je možné napsat e-mail na knihobox [at] kfbz.cz nebo zavolat na +420 573 032 400 a požádat o přesun vyřízené objednávky/rezervace do Knihoboxu.
- Vyčkejte na oznámení, že jsou pro vás dokumenty připraveny.
- Po uložení objednaných/rezervovaných dokumentů do Knihoboxu obdržíte výzvu k vyzvednutí (včetně lhůty a PINU pro vyzvednutí), a to e-mailem nebo jako SMS na mobil, které máte uvedeny ve svém čtenářském kontě.
Jak funguje vyzvednutí z Knihoboxu
- Na Knihoboxu zadejte PIN a stiskněte tlačítko OK. Po otevření schránky si všechny dokumenty vyzvedněte a dvířka zavřete. Prosíme, nevkládejte touto cestou rovnou i dokumenty na vrácení.
- Vyzvednuté dokumenty se vám automaticky zapíší do čtenářského konta nejpozději do hodiny od vyzvednutí.
- Platbu za objednávky/rezervace můžete provést před i po jejich vyzvednutí online prostřednictvím svého čtenářského konta.
- Dokumenty je třeba vyzvednout ve lhůtě uvedené v notifikační SMS nebo e-mailu, standardně do 7 dní. O prodloužení lhůty lze požádat emailem na knihobox [at] kfbz.cz nebo telefonicky na +420 573 032 400.
- Objednávka je závazná, nevyzvednutí obsahu Knihoboxu je zpoplatněno částkou 40 Kč. Částku vám zaúčtujeme do čtenářského konta jako dluh. Nevyzvednuté rezervace budou postoupeny dalším čekajícím čtenářům.
Jak funguje vracení do Knihoboxu
- Prostřednictvím Knihoboxu lze vrátit vypůjčené dokumenty (knihy, časopisy, mapy, CD nebo hry) z fondu všech poboček knihovny, ať byly vypůjčeny kdekoliv.
- K vracení není třeba čtenářský průkaz, vracet lze i výpůjčky jiných čtenářů (např. členů rodiny). Vracet lze i za několik různých čtenářů najednou.
- Pro vrácení zmáčkněte na boxu zelené tlačítko a jednu knihu naplocho přiložte k místu označeném ikonou RFID (vpravo od displeje). Systém ověří, že jde o knihu z naší knihovny, a otevře některou prázdnou schránku.
- Všechny dokumenty, které chcete vrátit, vložte do otevřené schránky (není třeba je načítat jako první kus). Schránku zavřete.
- Dokumenty budou odepsány z vašeho čtenářského konta po vyzvednutí knihovníkem, nejpozději následující provozní den.
- Pokud byly vracené dokumenty již upomínány, dluh za upomínku lze uhradit online prostřednictvím svého čtenářského konta až po jejich vrácení knihovníkem v knihovním systému.
- Pokud je Knihobox právě plně obsazen, není vracení možné. Tato informace se zobrazí na displeji až po zmáčknutí zeleného tlačítka a načtení knihy.
- Pokud si chcete z Knihoboxu vyzvednout svou objednávku/rezervaci a současně jiné dokumenty vrátit, nevkládejte vracené knihy rovnou do boxu, ze kterého vyzvedáváte. Vrácení proveďte samostatně popsaným postupem.
Poslední změna: 10.12.2024