Služba Knihobox

Služba Knihobox je z důvody výměny technologického řešení boxu v testovacím režimu a některé funce nemusejí být zatím plně dostupné. Omlouváme se za nepohodlí a děkujeme za trpělivost.

Vyzvedněte si objednané knihy nebo vracejte vypůjčky nezávisle na provozní době knihovny

Služba Knihobox

  • Nestíháte přijít do knihovny během provozní doby? Nemáte času nazbyt a chcete si vyzvednout potřebné dokumenty co nejrychleji, aniž byste museli do knihovny vejít, i když je otevřená? Chcete vrátit vypůjčené knihy a knihovna má zavřeno?
  • Pokud jste registrovaný čtenář(ka) s platnou registrací a vyrovnanými závazky, můžete si své vyřízené objednávky nebo rezervace z fondu ústřední knihovny vyzvednout prostřednictvím Knihoboxu. Pomocí Knihoboxu se dá také vracet v režimu 24/7.
  • Knihobox je umístěn ze severní strany 15. budovy (od železničního nádraží) a je k dispozici 24 hodin denně, 7 dní v týdnu.
  • Služba vyzvednutí v Knihoboxu je zdarma, platíte pouze standardní cenu objednávky/rezervace.

Jak funguje vyzvednutí

  • Prostřednictvím Knihoboxu lze vyzvednout objednané nebo rezervované dokumenty z fondu ústřední knihovny (knihy, časopisy, mapy, CD nebo hry).
  • Objednávky/rezervace do Knihoboxu se zadávají v online katalogu knihovny volbou Knihobox přímo u objednávky/rezervace konkrétního dokumentu.
  • Pokud jste při objednávce/rezervaci nezvolili Knihobox a dodatečně byste to chtěli změnit, je možné napsat e-mail na knihobox [at] kfbz.cz nebo zavolat na +420 573 032 400 a požádat o přesun vyřízené objednávky/rezervace do Knihoboxu.
  • Vyčkejte na oznámení, že jsou pro vás dokumenty připraveny.
  • Po uložení objednaných/rezervovaných dokumentů do Knihoboxu obdržíte výzvu k vyzvednutí (včetně lhůty a PINU pro vyzvednutí), a to e-mailem nebo jako SMS na mobil, které máte uvedeny ve svém čtenářském kontě.
  • Na Knihoboxu zadejte PIN a stiskněte tlačítko OK. Po otevření schránky si všechny dokumenty vyzvedněte a dvířka zavřete. Prosíme, nevkládejte touto cestou dokumenty na vracení.
  • Vyzvednuté dokumenty se vám automaticky zapíší do čtenářského konta nejpozději do hodiny od vyzvednutí.
  • Platbu za objednávky/rezervace můžete provést před i po jejich vyzvednutí online prostřednictvím svého čtenářského konta.
  • Dokumenty je třeba vyzvednout ve lhůtě uvedené v notifikační SMS nebo e-mailu, standardně do 7 dní. O prodloužení lhůty lze požádat emailem na knihobox [at] kfbz.cz nebo telefonicky na +420 573 032 400.
  • Objednávka je závazná, nevyzvednutí obsahu Knihoboxu je zpoplatněno částkou 40 Kč. Částku vám zaúčtujeme do čtenářského konta jako dluh. Nevyzvednuté rezervace budou postoupeny dalším čekajícím čtenářům.

Jak funguje vracení

  • Prostřednictvím Knihoboxu lze vrátit vypůjčené dokumenty (knihy, časopisy, mapy, CD nebo hry) z fondu všech poboček knihovny, ať byly vypůjčeny kdekoliv.
  • K vracení není třeba čtenářský průkaz, vracet lze i výpůjčky jiných čtenářů (např. členů rodiny). Vracet lze i za několik různých čtenářů najednou.
  • Pro vrácení zmáčkněte na boxu zelené tlačítko a jednu knihu naplocho přiložte k místu označeném ikonou RFID (vpravo od displeje). Systém ověří, že jde o knihu z naší knihovny, a otevře některou prázdnou schránku.
  • Všechny dokumenty, které chcete vrátit, vložte do otevřené schránky (není třeba je načítat). Schránku zavřete.
  • Dokumenty budou odepsány z vašeho čtenářského konta po vyzvednutí knihovníkem, nejpozději následující provozní den.
  • Pokud byly vracené dokumenty již upomínány, dluh za upomínku lze uhradit online prostřednictvím svého čtenářského konta až po jejich vrácení knihovníkem v knihovním systému.
  • Pokud je Knihobox právě plně obsazen, není vracení možné. Tato informace se zobrazí na displeji až po zmáčknutí zeleného tlačítka a načtení knihy.
  • Pokud si chcete z Knihoboxu vyzvednout svout objednávku/rezervaci a současně jiné dokumenty vrátit, nevkládejte vracené knihy do boxu, ze kterého jste vyzvedávali. Vrácení proveďte samostatně popsaným postupem.

Poslední změna: 16.10.2024