- Pokud si chcete zajistit, že si momentálně volný dokument v určité knihovně nepůjčí někdo dřív, než si tam pro něj přijdete, můžete si jej objednat. Obsluha jej pro Vás vyhledá a odloží.
- Objednávky se zadávají přímo v katalogu - v záznamu daného dokumentu.
- Dokument si může objednat registrovaný nebo předregistrovaný uživatel.
- Při objednávání je třeba být přihlášen. Nejste-li přihlášeni, systém Vás k tomu vyzve.
- V objednávce si zvolíte, kde chcete daný dokument objednat, je-li více možností.
- Při objednávce dokumentu z ústřední knihovny je možné zvolit vyzvednutí v režimu 24/7 pomocí Knihoboxu. O dodatečný přesun již vyřízené objednávky do Knihoboxu žádejte na knihobox [at] kfbz.cz nebo na telefonu +420 573 032 400.
- V ústřední knihovně jsou dokumenty připraveny k vyzvednutí na dvou místech dle jejich druhu:
- ve 3. podlaží v označeném regále samoobslužně (knihy – beletrie i naučná literatura), mapy, CD, magnetofonové kazety, gramodesky, hudebniny, hry nebo
- ve 4. podlaží u pultu (noviny, časopisy, vzácný a historický fond, normy).
- Běžná doba vyřízení objednávky je 1 hodina, může se však z kapacitních důvodů prodloužit, zejména o objednávky s vyzvednutím v Knihoboxu. Objednávka dokumentu z pobočky bude vyřízena nejdříve v její nejbližší provozní den.
- O vyřízení objednávky budete informováni emailem a/nebo SMS, a prostřednictvím čtenářského konta. Ve čtenářském kontě si můžete sami nastavit způsob doručování oznámení, vložit nebo upravit e-mailovou adresu nebo telefon.
- Cena objednávky je 10 Kč (děti do 15 let zdarma) s výjimkou skladů ústřední knihovny, odkud se objednává zdarma (tuto možnost automaticky upřednostníme, je-li k dispozici). Poplatek účtujeme i v případě, že nedojde k vyzvednutí objednané knihy.
- Objednaný dokument je třeba vyzvednout v knihovně, ve které byl objednán. Bude zde odložen po dobu 7 dnů, poté bude vrácen do volného výběru.
- Vyzvednutí objednávky ve 3. podlaží ústřední knihovny je samoobslužné, dokumenty pro Vás jsou na vloženém lístku označeny Vašimi iniciálami a číslem průkazu. Máte-li více vyřízených rezervací nebo objednávek, jsou všechny uloženy na jednom místě. Výpůjčku, prosíme, proveďte na samoobslužném výpůjčním automatu nebo u pultu, nutný je čtenářský průkaz. Poplatek za objednávku můžete uhradit kdykoliv před i po vyzvednutí dokumentu online ve svém čtenářském kontě nebo u pultu (hotově i kartou). Je možné platit i nárazově více objednávek zpětně. Váš průběžný dluh za rezervace a objednávky ovšem nesmí souhrnně přesáhnout 50 Kč.
- Objednaný dokument může vyzvednout i jiná osoba než čtenář, který objednávku provedl, prokáže-li se kódem pro daný dokument sděleným čtenáři v oznamovacím e-mailu nebo SMS. Pro vyzvednutí stačí uvedený kód a jméno čtenáře, není nutný čtenářský průkaz ani osobní přítomnost čtenáře. Při vyzvedávání více dokumentů současně je nutné znát kód ke každému dokumentu.
- Objednávky se vyřizují v pořadí, v jakém byly zadány.
- Pokud o již odložený dokument ztratíte zájem, sdělte nám to, prosím, odpovědí na e-mailové oznámení nebo telefonicky - předejde se tak zbytečnému blokování výpůjček pro další uživatele.
Poslední změna: 22.10.2024