|
Cuts pro školy – barvy a tvary
Doporučeno pro 1. – 4. ročník Metodický list ke stažení
|
Hlavolam CUTS získal v roce 2013 titul hlavolam roku. Je vhodnou pomůckou na procvičování mozku a myšlení pro malé i velké. Samotné díly i hrací plocha jsou magnetické. Cílem hry je hracími kameny vyplnit celou šachovnici. Hrací díly jsou dostatečně velké a umožňují snadnou manipulaci. V hodinách matematiky lze hru využít k procvičování určování obvodu a obsahu rovinných útvarů.
|
|
Superfarmář
Doporučeno pro 1. – 5. ročník Hrací doba neurčena Pro 2 – 6 hráčů od 7 let Metodický list ke stažení Hru lze zapůjčit také individuálně registrovaným čtenářům z fondu knihovny.
|
Hra, která nenásilně zábavným způsobem učí děti počítat a směňovat levnější zvířátka za dražší a naopak. Hra Superfarmář vznikla v roce 1943, její původní název byl „Chov zvířátek“. Autorem hry je významný polský matematik a univerzitní profesor Karel Borsuk. Hru vymyslel v době 2. světové války, kdy byla univerzita ve Varšavě uzavřena a on přišel o zaměstnání. Začala se velmi rychle šířit a stala se oblíbenou nejen mezi dětmi, ale i u dospělých. V současnosti je nabízena a preferována jako edukační hra pro vzdělávání dětí hrou. Pravidla hry se opírají o zásady matematiky a logiky, nutí hráče předvídat, plánovat a kalkulovat s riziky. Tato jedinečná hra tak učí děti strategickému myšlení.
|
|
Ubongo: cestovní verze
Doporučeno pro 1. – 9. ročník Hrací doba: 15 minut Pro 1 – 4 hráče od 7 let Metodický list ke stažení Hru ve stolní verzi lze zapůjčit také individuálně registrovaným čtenářům z fondu knihovny.
|
Zábavná hra v cestovním provedení, ve které vítězí ti, kterým se nejrychleji daří vyřešit puzzle hlavolamy z jednotlivých dílků a posbírat co nejvíce cenných drahokamů. Hra pro rozvoj prostorové představivosti, procvičování početních operací s přirozenými čísly, obvodů a obsahů rovinných útvarů. V hodinách matematiky lze hru využít k procvičování určování obvodu a obsahu rovinných útvarů, jako relaxační aktivitu v hodině, práci navíc pro rychlejší žáky.
|
|
DIGIT
Doporučeno pro 1. – 9. ročník Hrací doba: 25 minut Pro 2 – 4 hráče od 8 let a dospělé Metodický list ke stažení
|
Výborná logická hra s pouhými pěti dřívky, avšak mnoha obrazci ze skupiny sirkových hlavolamů pro rozvoj percepce, pozornosti. Úkolem hráčů je vytvořit obrazec z pěti dřívek podle předlohy na kartičce, a to přesunutím jediného dřívka. V hodinách matematiky můžete hru využít na začátku hodiny k nastartování žáků na hodinu matematiky, v průběhu či na konci hodiny k relaxační chvilce, nebo jako práci navíc pro rychlejší žáky.
|
|
Ulov 10!
Doporučeno pro 1. – 9. ročník Hrací doba: 15 minut Pro 2 – 4 hráče od 6 let Metodický list ke stažení
|
Zkuste ulovit v moři co nejvíce desítek! Rychlá hra, ve které hráči hledají dvě nebo více čísel, která dají výsledek 10. Obsahuje více herních variant: základní rybaření - sčítání do 10, pokročilé rybaření - sčítání i odčítání, rybaření pro experty - všechny početní operace. Při hře si žáci procvičí nejen matematiku, ale i postřeh, rychlé reakce a koncentraci.
|
|
Happy cube
Doporučeno pro 1. – 9. ročník Pro 1 hráče Metodický list ke stažení
|
3D puzzle kostky z pěnové hmoty provětrají mozkové závity, zlepšují koncentraci, rozvíjí prostorové myšlení a koordinaci a snižují stres. Základním úkolem je sestavit kostku z šesti stejně barevných dílů. Existuje pouze jediný způsob, jak kostku složit. Dalším úkolem je naskládat dílky zpět do dvojrozměrného rámu. Je možné volit různou obtížnost úkolů.
|
|
Slož to
Doporučeno pro 2. – 9. ročník Hrací doba: 20 minut Pro 1 – 5 hráčů od 7 let a dospělé Metodický list ke stažení
|
Slož to je velmi ojedinělá hra, která vás přiblíží ke světu gastronomie. Cílem hry je poskládat hebký kapesník s obrázky jídel tak, aby zůstala viditelná jen ta jídla, která jsou vyobrazena na vylosované objednávkové kartě. To vše pochopitelně dřív než soupeři. Karet jsou dva druhy - jednodušší pro děti a začátečníky, složitější pro dospělé a pokročilé. Ve hře budou žáci potřebovat hlavně šikovné ruce. Dále se jim bude hodit prostorová představivost a logické myšlení.
|
|
PIX BOX – karetní hra pro chytré hlavičky
Doporučeno pro 2. – 9. ročník Hrací doba: 20 minut Pro 2 – 6 hráčů od 8 let a dospělé Metodický list ke stažení
|
Hlavolamová hra pro cvičení představivosti a rychlého myšlení. Hra spočívá ve skládání (překládání) průhledných pix-karet s modrými čtverci přes sebe a napodobování červených vzorů na kartičkách s úkoly. V hodinách matematiky lze hru využít k procvičování určování obvodu a obsahu rovinných útvarů, jako relaxační aktivitu v hodině, práci navíc pro rychlejší žáky.
|
|
Sirkolamy – expert
Doporučeno pro 2. – 9. ročník Pro děti od 8 let a dospělé Metodický list ke stažení
|
Logická hra s 300 sirkami, avšak s mnoha obrazci ze skupiny "sirkových" hlavolamů pro rozvoj pozornosti (různých úrovní a témat). POZOR – hlavolam obsahuje skutečné sirky. |